Boşanma-Davasında-Çocuğun-Velayeti-Kime-Verilir?

Boşanma Davasında Davayı İlk Açan Taraf Avantajlı Mıdır?

Halk arasında boşanma davasını ilk açan tarafın daha avantajlı olacağı algısı yerleşmiştir. Bunun tam tersine boşanma davasını ilk açan tarafın haksız çıkacağı düşüncesi de oldukça yaygındır. Aslında boşanma davasını ilk kimin açtığının bir önemi bulunmamaktadır. Boşanma davasını karşı taraf sizden önce açmışsa bile sizin de karşı dava açma hakkınız bulunmaktadır. Boşanma davasını haklı olan kazanır. Ancak boşanma davasını ilk açan tarafın bazı avantajları bulunmaktadır:

1) Öncelikle boşanma davasını ilk açan taraf, boşanma davasının görüleceği mahkemeyi seçme avantajına sahip olur.

Boşanma davası üç yerde açılabilmektedir:
1) Davalı tarafın yerleşim yerinde olan aile mahkemesinde.
2) Davacı tarafın yerleşim yerinde olan aile mahkemesinde.
3) Boşanmak isteyen eşlerin son 6 ayda birlikte ikamet ettikleri yerdeki aile mahkemesinde.

Boşanacak eşlerin ayrı şehirlerde yaşadığı durumlarda davayı ilk açan eş, boşanma davasının hangi mahkemede açılacağını belirlemiş olacaktır.

2) Boşanma davasını ilk açmanın en önemli avantajlarından biri de hak düşürücü süreleri kaçırmamaktır.

Bazı boşanma davası türlerinde dava açmak için, eylemin gerçekleştiği yahut öğrenildiği tarihten itibaren hak düşürücü süreler işlemektedir. Örneğin eşinin zina ettiğini öğrenen kişi, zinayı öğrenmesinden itibaren 6 ay içerisinde boşanma davasını açmak zorundadır. Söz konusu süre hak düşürücü bir süredir. 6 aylık süre kaçırılırsa zina sebebine dayalı olarak dava açma hakkı düşecektir.

Yine, kendisine fiziksel şiddet uygulanmasına rağmen eşi ile birlikte aynı çatı altında yaşamaya devam eden kişi bu eylemleri affetmiş sayılacaktır.